سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی سایت و سئو

گوگل تأیید می‌کند که از 3 نوامبر 2021 الگوریتمی‌را با هدف مبارزه با هرزنامه‌ها به روز رسانی کرده است. 

دنی سالیوان از گوگل تایید می‌کند که به روز رسانی الگوریتم مبارزه با هرزنامه در نتایج جستجو آغاز شده است و ظرف یک هفته به طور کامل ارائه خواهد شد.

عرضه به روز رسانی از امروز - 3 نوامبر 2021 آغاز می‌شود.

جزئیات دقیقی ارائه نشده است، اگرچه Google مرتباً به‌روزرسانی‌های هرزنامه را برای حفظ کیفیت نتایج جستجوی خود منتشر می‌کند.

گوگل در سال جاری سه آپدیت اسپم را راه اندازی کرده است. به‌روزرسانی این ماه چهارمین به‌روزرسانی الگوریتم Google است که هدف آن هرزنامه‌ها در این سال است.

به لطف این به‌روزرسانی‌ها، سیستم‌های خودکار Google بیش از 99 درصد بازدیدها را از نتایج جستجو بدون هرزنامه نگه می‌دارند.

سال گذشته سیستم‌های خودکار گوگل هر روز 25 میلیارد صفحه هرزنامه را از فهرست شدن در نتایج جستجو مسدود کردند.

وب‌سایت‌هایی که از دستورالعمل‌های مدیر وب‌سایت Google پیروی می‌کنند، با توجه به این به‌روزرسانی‌های هرزنامه، نگرانی دارند.

گوگل تعریف دقیقی از آنچه که هرزنامه می‌داند دارد، که در درجه اول شامل سایت‌هایی با کیفیت پایین می‌شود که کاربران را فریب می‌دهند تا اطلاعات شخصی خود را ارائه کنند یا بدافزار نصب کنند.

انواع دیگر هرزنامه‌ها شامل کلاهبرداری‌های فیشینگ و وب سایت‌هایی است که خود را به عنوان سایر سایت‌های معتبر پنهان می‌کنند.

با این اوصاف، حتی سایت‌هایی که از دستورالعمل‌های گوگل پیروی می‌کنند نیز می‌توانند مقصر هرزنامه باشند و حتی از آن اطلاعی نداشته باشند.

اگر سایتی به اندازه کافی ایمن نباشد، در معرض هک شدن است، که می‌تواند منجر به ارائه هرزنامه و/یا بدافزار توسط وب‌سایت بدون اطلاع مدیر وب‌سایت به کاربران شود.

چه هرزنامه هک شده یا هرزنامه عمدی، در مورد به‌روزرسانی‌های هرزنامه برای Google یکسان است.

با وب سایت‌های هک شده تفاوتی نمی‌شود، زیرا مسئولیت حفظ امنیت آن بر عهده مالک سایت است

گوگل هر سال یک گزارش مبارزه با هرزنامه منتشر می‌کند که به وضوح نشان می‌دهد که موارد هک هرزنامه در حال افزایش است.

اگر رتبه‌بندی سایت شما به‌دنبال بروز رسانی هرزنامه در این ماه به‌طور ناگهانی سقوط کرد، امنیت سایت خود را بررسی کنید و به دنبال نشانه‌هایی از حمله احتمالی باشید.

وقتی Google گزارش سالانه مبارزه با هرزنامه را در سال آینده منتشر کند، مطمئناً درباره تأثیر به‌روزرسانی هرزنامه نوامبر 2021 اطلاعات بیشتری کسب خواهیم کرد.